Westfield Arkadia, w ramach pomocy potrzebującym, wsparło akcję Fundacji „Szkoła na Widelcu” Grzegorza Łapanowskiego

Paczka Dobra

Spowodowane pandemią wirusa SARS-CoV-2 zamknięcie szkół w Polsce, szczególnie boleśnie odczuły dzieci z ubogich rodzin, dla których dożywianie w szkole wiązało się często z jedynym ciepłym posiłkiem w ciągu dnia. Z pomocą najbardziej potrzebującym przychodzi, znana z działań na rzecz rodzin zmagających się z ciężką sytuacją finansową, Fundacja Grzegorza Łapanowskiego – „Szkoła na Widelcu”. W ramach akcji „Paczka Dobra” Fundacja przekazuje potrzebującym wysoko jakościowe produkty żywnościowe. Do tej pory było to 3,9 ton produktów. Współpracujące z Fundacją już od kilku lat centrum handlowe Westfield Arkadia wsparło tę szlachetną inicjatywę i sfinansowało część paczek przekazanych uboższym przedstawicielom lokalnej, sąsiedzkiej społeczności.

Akcja „Paczka Dobra” trwa już od 7 tygodni. Do tej pory udało się objąć pomocą 283 rodziny z Warszawy i okolic, co w sumie daje 1131 osób, które uzyskały wsparcie, niezbędne w trudnym czasie izolacji i ograniczonych możliwości zarobkowych. W ramach projektu przekazano zmagającym się z problemami finansowymi rodzinom 412 paczek. W skomponowanych przez dietetyków paczkach znalazły się wysokiej jakości produkty, takie jak pieczywo, nabiał, kasze, makarony, owoce i warzywa. Z tej ilości udało się przygotować aż 8470 posiłków.
Potrzebujących jest wielu. Według danych opracowanych przez Główny Urząd Statystyczny w Polsce 5,4% społeczeństwa żyje w ubóstwie i sytuacja pogarsza się każdego roku. Dożywianie dzieci w szkołach częściowo rozwiązuje problem ciężkiej sytuacji najmłodszych, ale w okresie pandemii COVID-19 dzieci zostały pozbawione tej formy wsparcia. „Paczka Dobra” wyrosła z potrzeby zaradzenia tej trudnej sytuacji i przywrócenia uśmiechu na twarzach dotkniętych kryzysem najmłodszych.
Produkty w „Paczka dobra”
Jak wyjaśnia organizator akcji, znany kucharz – Grzegorz Łapanowski:

Chcieliśmy pomóc minimum 200 rodzinom, które potrzebują wsparcia. Zachęcić, aby rodziny, siedząc w domu, wspólnie przygotowywały posiłki, bo wierzymy, że wspólnota w tych czasach to fundament. Zaprojektowane przez nas paczki są pełne kolorowych warzyw oraz produktów potrzebnych do przygotowania 5 prostych i zdrowych obiadów. Do paczek dołączamy instrukcję przygotowania posiłków – tak by starsze dzieci były w stanie samodzielnie przygotować posiłek dla całej rodziny.

Szlachetna inicjatywa Grzegorza Łapanowskiego spotkała się z zainteresowaniem zespołu centrum handlowego Westfield Arkadia. Dla pracowników, będącego częścią międzynarodowej firmy Unibail-Rodamco-Westfield obiektu, konieczność wsparcia najbardziej poszkodowanych epidemią była oczywista.

Jesteśmy pełni podziwu dla działań Grzegorza Łapanowskiego i jego Fundacji. Współpracowaliśmy już kilkukrotnie, angażując się w inicjatywy „Szkoły na Widelcu” realizowane na rzecz naszych sąsiedzkich społeczności. Także i tym razem postanowiliśmy wziąć udział w akcji pomocowej Fundacji i wesprzeć rodziny borykające się z problemami socjalnymi, spotęgowanymi przez epidemię COVID-19.

Emilia Załuska, dyrektor Westfield Arkadia.

W ramach akcji „Paczka Dobra” centrum handlowe sfinansowało paczki żywności dla 40 warszawskich rodzin. Udział w projekcie „Szkoły na Widelcu” to tylko jedno z działań pomocowych zrealizowanych przez zespół Westfield Arkadia w czasie epidemii. Wśród innych projektów znalazły się także: wsparcie finansowe szpitala chorób zakaźnych na warszawskiej Woli, darmowe ozonowanie pojazdów służb mundurowych czy współpraca z Diagnostyką przy organizacji punktu testowania w kierunku wirusa SARS-CoV-2, bezpłatnego dla przedstawicieli zawodów medycznych.
Westfield Arkadia to nie jedyne polskie centrum handlowe firmy URW, które zaangażowało się działalność pomocową, adresowaną do osób dotkniętych epidemią. Także Galeria Mokotów, Galeria Wileńska oraz Wroclavia zrealizowały projekty mające na celu wsparcie sąsiedzkich społeczności w tym trudnym czasie. Wszystkie te działania, podobnie do innych akcji społecznej odpowiedzialności biznesu organizowanych regularnie, niezależnie od sytuacji epidemicznej, przez obiekty handlowe Unibail-Rodamco-Westfield, wpisują się w długą tradycję CSR-ową firmy, realizowaną w ramach programu „Better Places 2030”.

 

O Westfield Arkadia

Westfield Arkadia w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce, które jest odwiedzane przez blisko 20 milionów klientów rocznie. Na 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, eleganckie restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw, centrum medyczne i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś – Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla prestiżowych brandów wchodzących na rynek polski. Wśród kluczowych sklepów znajdują się między innymi: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, Huawei, Xiaomi.

Architektura obiektu to kreatywne połączenie amerykańskiej wizji centrów handlowych z europejską tradycją miejskich pasaży. Wrażenie robi przestronne Theatrum rozpościerające się zaraz za wejściami głównymi – to miejsce licznych wydarzeń czy koncertów, które może pomieścić setki klientów. Otwarta w 2017 roku strefa Grand Kitchen stanowi miejsce spotkań rodzinnych, towarzyskich czy biznesowych dla tych, którzy chcieliby oderwać się od miejskiego zgiełku. Wyróżnikiem w skali kraju z pewnością jest nowocześnie i funkcjonalnie zaaranżowany zielony teren zewnętrzny z fontanną. Pod koniec 2018 roku został otwarty również ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Centrum zostało docenione za oryginalność projektu i aktywności, za co otrzymało kilkanaście nagród i wyróżnień branżowych.

Istotnym elementem działalności centrum Westfield Arkadia są spektakularne, cieszące się dużą popularnością wydarzenia specjalne o zróżnicowanej tematyce. Nie brakuje też koncertów popularnych polskich i zagranicznych wykonawców.

W Westfield Arkadia dla klientów dostępnych jest wiele udogodnień i usług na najwyższym poziomie, takich jak: zakupy ze stylistą, pomoc asystenta zakupowego, a nawet przegląd szafy w domu klienta. Na miejscu można skorzystać z drukarki, miejsca odbioru paczek czy szatni. Na terenie całego centrum działa bezpłatna sieć WiFi. Członkowie programu lojalnościowego przez cały rok mają dostęp do różnorodnych zniżek i ofert specjalnych. Obiekt jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Westfield Arkadia cechuje dbałość o środowisko – zielony dach z miejską pasieką, udogodnienia dla osób dojeżdżających alternatywnymi środkami transportu czy konsumowanie zielonej energii, to tylko część zastosowanych w centrum rozwiązań.

Westfield Arkadia jest przyjazne rodzinom – zewnętrzny plac zabaw, pokoje rodzinne wyposażone w przewijaki, mikrofalówki, miejsca z fotelikami do karmienia, specjalne podgrzewacze dla najmłodszych, zabawki mobilne w strefie gastronomicznej, wypożyczalnia wózków i samochodzików dla dzieci oraz wypożyczalnia gier i książeczek składa się na pokaźny wachlarz udogodnień dla tej grupy klientów.

Więcej publikacji na temat centrów handlowych tutaj