Tak rozwijają się galerie GTC: dużo inwestycji, więcej marek i atrakcyjne otoczenie

GTC

Galeria Północna w Warszawie oraz Galeria Jurajska w Częstochowie umacniają swoje pozycje na lokalnych rynkach. Wszystko za sprawą odważnych inwestycji czerpiących z rynkowych trendów, a także zmian, jakie zachodzą w ofertach. Dziś to jedne z najbardziej rozwojowych obiektów handlowych w Polsce, które mocno wyróżniają się na rynku.

Północna kusi ofertą i… dzielnicą

Galeria Północna stawia na wielowymiarowy rozwój, zaznaczając coraz mocniej swoją obecność na warszawskim rynku, a zwłaszcza na prawym brzegu Wisły. Obiekt nie tylko realizuje kolejne wyróżniające go inwestycje, ale także umacnia ofertę.

Tylko w ostatnich 3 latach w galerii zrealizowano aż 17 dużych inwestycji związanych z infrastrukturą oraz przestrzeniami dla klientów, w znacznej mierze opartych na idei „Trzeciego miejsca”. Centrum zainwestowało m.in. w unikalny na warszawskim rynku retail ogród na dachu, który ma aż 5 tys. m kw. Można w nim znaleźć np. jedyną na świecie tężnię solankową działającą w galerii, murale, w tym 3D, a także zielone strefy relaksu z bioróżnorodną roślinnością i atrakcjami dla dzieci.

Oprócz tego Północna stworzyła zewnętrzne place zabaw oraz strefę kids w galerii. Zyskała także gastronomia. W obiekcie powstał tzw. mały food court, a wzdłuż jednej z ulic utworzono ogródki restauracyjne. Sezonowo uruchomiono też 2 punkty gastronomiczne w ogrodzie na dachu. Dodatkowo otwarto CoWork Cafe – przestrzeń dla klientów umożliwiającą pracę poza biurem. Zmotoryzowani zyskali natomiast dodatkowy parking zewnętrzny.

– Zmiany, jakie dzięki inwestycjom zachodzą w przestrzeni Północnej, są spektakularne, a to dopiero początek. W odpowiedzi na potrzeby rynku warszawskiego i konsumenta konsekwentnie rozwijamy centrum przyjazne rodzinom i socjalizujące, w którym, oprócz zakupów, można spędzić czas wolny, spotkać się ze znajomymi, a nawet pracować. Podążamy przy tym za światowymi trendami w projektowaniu przestrzeni handlowych, otwierając się na zupełnie nowe funkcje obiektu – mówi Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland w GTC S.A.

Ten kierunek rozwoju idzie w parze ze zmianami, jakie zachodzą w tenant-mix’ie. Tylko od początku 2020 r. centrum wzbogaciło się aż o 17 najemców, którzy zajęli łącznie ponad 6,5 tys. m kw. W gronie tym można znaleźć m.in. pierwszy w Warszawie HalfPrice, e-obuwie, Only czy Kodano. Przybyło także lokali gastronomicznych. Mimo wyzwań, jakie przyniosła pandemia, w tym segmencie Północna zanotowała aż 6 nowych otwarć. Jednocześnie od stycznia br. Północna prolongowała umowy najmu obejmujące niemal 5,8 tys. m kw.

Rośnie także liczba marek decydujących się na dodatkowe inwestycje, np. powiększenie sklepu lub debiut nowego konceptu. Przykładem jest zarówno CCC, jak i Sinsay, który po relokacji stworzył największy w Polsce salon. – Marki żywo interesują się Północną. Rynek dostrzega nasz świadomy i wielowymiarowy rozwój, a także fakt, że tworzymy atrakcyjne biznesowo otoczenie, w którym chcą lokować się najlepsze brandy – mówi Roman Bugajczyk.

O potencjale leasingowym obiektu decyduje jednak znacznie więcej. Galeria dynamicznie odrabia zarówno footfall, jak i obroty. Ten pierwszy wykazuje stały trend wzrostowy, zbliżając centrum do wyników z 2019 r. W przypadku obrotów te wskaźniki są już wyższe niż przed pandemią. Dla przykładu: w I półroczu br. względem I półrocza 2019 r. obroty Północnej zwiększyły się niemal o 20%.

Nie bez znaczenia jest też rozwój Białołęki, w której położona jest galeria. Jest to obecnie dzielnica o największej liczbie nowych inwestycji mieszkaniowych. Stan na II kw. 2022 r. to aż 44 realizacje – więcej niż na Mokotowie czy w Wilanowie. To również jedna z najchętniej zasiedlanych dzielnic Warszawy, o czym świadczy spadająca liczba wolnych mieszkań, a także największa w Warszawie liczba nowych lokali wprowadzonych na rynek w okresie od IV kw. 2021 do I kw. 2022 r. – niemal 1,3 tys.

– Północnej, ale także jej najemcom, rośnie bardzo atrakcyjne sąsiedztwo. Nowe inwestycje mieszkaniowe przyciągają rodziny, a także profesjonalistów i menadżerów. Przybywa także zamożniejszych mieszkańców, co jest efektem powolnej gentryfikacji Białołęki i realizowanych inwestycji premium. Tworzy to markom, także tym z wyższej półki, niezwykle ciekawy i bardzo rozwojowy rynek, którego potencjał będzie gwałtownie rósł w najbliższych latach – mówi Bugajczyk.

Jurajska mocna na południu

W podobnym kierunku na swój rozwój patrzy Galeria Jurajska. – O ile warszawskie centrum nadal buduje pozycję na rynku, o tyle Jurajska to centrum dojrzałe, osadzone, mające silną pozycję regionalnego lidera, zarówno pod względem powierzchni, jak i oferty. Nie oznacza to jednak, że obiekt się nie zmienia. Tu również podążamy za rynkowymi trendami, pozwalając galerii ewoluować razem z konsumentem i jego potrzebami – tłumaczy.

Ostatnie lata przyniosły tu kilkadziesiąt inwestycji, które pomnożyły atrakcje i poszerzyły funkcje obiektu. Nad brzegiem Warty powstały Bulwary Jurajskie, czyli nowoczesny ogród miejski. Z kolei w obiekcie zamontowano „Zegar Jurajski” – największą tego typu konstrukcję ze ścianą wodną na świecie. W centrum powstały też olbrzymie akwaria słodko- i słonowodne, tworzące strefę dydaktyczno-wypoczynkową, a także liczne strefy relaksu. Modernizacji i „beautyfikacji” poddano natomiast aleje handlowe, strefy wejść do galerii, a także food court.

Zmiany w przestrzeni nie są jedynymi, które zauważają klienci i najemcy. Centrum z sukcesem prowadzi rekomercjalizację, wprowadzając unikalne lokalnie marki. Tylko od początku 2020 r. tenant-mix wzbogacił się aż o 15 nowych brandów, a wieloletni partnerzy obiektu prolongowali umowy, w efekcie czego galeria jest niemal w 100% skomercjalizowana. Ostatni rok to głośne otwarcia, m.in. największego w woj. śląskim sklepu HalfPrice, New Balance, FootLocker czy Studia Planowania IKEA, a także remodeling So! Coffee, Pepco i Empiku.

– Oferta handlowo-rozrywkowa Jurajskiej jest jedną z najatrakcyjniejszych na południu Polski. To nie tylko modelowa galeria fashion z kompletem topowych marek, ale przede wszystkim nowoczesne centrum lifestylowe, które brandy chętnie wybierają na swój lokalny debiut lub launch konceptu handlowego. Doceniają to zresztą klienci. W nowych badaniach ARC Rynek i Opinia aż 98% kupujących pozytywnie ocenia obiekt. To wynik, jaki osiąga niewiele galerii w kraju – mówi.

O potencjale obiektu świadczą także jego wyniki. – Atrakcyjność obiektu i jego oferta sprawiają, że do galerii ściągają klienci także z dalszych zakątków regionu. Rynek centrum obejmuje już ponad milion mieszkańców. Popularność przekłada się na wyniki, w tym na obroty, które w I półroczu br. względem I półrocza 2019 r. wzrosły o blisko 9%. To wyraźnie pokazuje, że jest to nie tylko obiekt nr 1 w północnej części woj. śląskiego, ale także jeden z liderów w całym regionie – dodaje.

źródło: Galeria Północna, Galeria Jurajska/Guarana PR

Zobacz także: Działania Wola Parku w zakresie zrównoważonego rozwoju docenione certyfikatem BREEAM In-Use

***

Galeria Północna to nowoczesne rodzinne centrum handlowe w północnej części Warszawy, pierwsze czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Guess, KappAhl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula CCC, Deichmann, eobuwie.pl, 4F, Puma, New Balance, Intersport, Martes, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, Yes, Douglas, Rossmann, Sephora, L’occitane, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Samsung, Sony Center, Duka, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness club Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 24 lokali gastronomicznych, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych.  Galeria Północna to dziś jedyne centrum handlowe w stolicy posiadające swój własny zielony i bioróżnorodny ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę: na parterze znajduje się rzeźba kinetyczna, a w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), H&M, TK Maxx, Mango, New Yorker, Douglas, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, Smyk, Apart i wiele innych. W obiekcie działa także strefa rozrywki Bajkowy Labirynt. Operatorem spożywczym jest natomiast Biedronka. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić ponad 2330 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym spektakularną strefę dydaktyczno-wypoczynkową z licznymi akwariami słono- i słodkowodnymi. Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu 25 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 77 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni około 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 44 budynków komercyjnych oferujących ok. 759 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 460 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo-Wschodniej, z których ponad 51 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.