Galerie handlowe w pierwszy tydzień otwarcia

0
87

W sobotę 9 maja galerie handlowe odwiedziło średnio 19% więcej osób niż w pierwszy dzień otwarcia (łącznie ponad 3,2 mln klientów). 

9 maja był pierwszą sobotą, kiedy Polacy mogli znów cieszyć się otwartymi galeriami handlowymi. Placeme, czyli startup specjalizujący się w analityce danych z urządzeń mobilnych, przeanalizował ruch w pierwszym tygodniu po otwarciu. Średnio w ciągu tego tygodnia klientów było o połowę mniej niż przed wprowadzeniem obostrzeń. Co zaskakujące, szczyt nie był w sobotę tylko w piątek, co mogło wynikać z tego, że w weekend woleliśmy skorzystać z ładnej pogody niż robić zakupy. 
galerie handlowe

galerie handlowe

W sobotę łącznie w całej Polsce galerie handlowe odwiedziło ponad 3,2 mln klientów. W porównaniu do typowej liczby klientów w soboty przed pandemią jest to spadek o 53%. Najwięcej klientów odwiedziło Avenidę w Poznaniu i Galerię Krakowską. Zaś nie licząc galerii przy dworcach największy ruch odnotowano w Focus Mal w Zielonej Górzel, Vivo! w Lublinie i Manufakturze w Łodzi. W przypadku tych galerii różnica między dniami roboczymi a sobotą nie była znacząca. 

galerie handlowe

Większość sklepów w galeriach handlowych zostało zamkniętych 14 marca. Od tego czasu wiele się zmieniło. Wśród właścicieli sieciówek zaistniała uzasadniona obawa, że w nowym reżimie sanitarnym, likwidującym ofertę rozrywkową i restauracyjną, centra handlowe staną się mniej atrakcyjne dla klientów i ruch w nich spadnie. Przyszłość sieciówek zależy od tego w jakim tempie ruch w galeriach będzie wracał do przedpandemicznych wartości. Dlatego śledzenie zmian ruchu z dnia na dzień jest dla przedsiębiorców podstawą do podejmowania decyzji dotyczących tego kanału sprzedaży.

Placeme, start-up analityczny, mający dostęp do olbrzymiej ilości danych o zachowaniu klientów przygotował szczegółowy raport ruchu w galeriach handlowych z pierwszego tygodnia otwarcia. Informacje o aktualnych trendach ruchu Polaków niosą wsparcie dla właścicieli sklepów, chcących trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco z rozwojem sytuacji. 

W darmowym raporcie można znaleźć statystyki dotyczące liczby klientów w poszczególnych galeriach w podziale m.in. na wielkość miasta i galerii, a także ranking miejsc o największym ruchu. 

Link do pełnego raportu -> http://bitly.pl/kPmZ2

O placeme

Placeme to startup powstały w 2017 roku, który zajmuje się dostarczaniem największym firmom na polskim rynku (m.in. PKO BP, Dino, Carrefour, P&G) informacji i gotowych wniosków na temat lokalizacji i klientów, na podstawie swojego zbioru paruset gigabajtów danych, w tym danych mobilnych z telefonów komórkowych. Nasza platforma wspomaga wybór miejsc pod nowe sklepy, kampanie OOH i działania przedstawicieli handlowych.

Więcej publikacji na temat centrów handlowych tutaj