W pierwszy dzień otwarcia galerie handlowe odwiedziło 2,7 mln Polaków. Galerie odzyskały średnio 52% klientów sprzed okresu pandemii.

0
78
Placeme
Źródło: Placeme

4 maja, z pewnymi ograniczeniami, ponownie otwarto galerie handlowe. Zespół placeme – startupu specjalizującego się w analityce danych z telefonów komórkowych – przeanalizował jak Polacy zareagowali na otwarcie handlu. 

Pierwszego dnia po otwarciu, centra oraz parki handlowe w całej Polsce odwiedziło 2,7 mln Polaków. Było to zaledwie 52% ruchu, jaki był analogicznie w poniedziałki w styczniu i lutym, czyli przed wprowadzeniem ograniczeń. Najbardziej odporne na kryzys były małe parki handlowe poza dużymi miastami, gdzie spadki ograniczyły się do ok. 20% ruchu. Z kolei centra handlowe w dużych miastach straciły najwięcej – w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu spadki wyniosły do 55%. 

W pomajówkowy poniedziałek najwięcej klientów odwiedziło Atrium Felicity w Lublinie, Atrium Redutę w Warszawie oraz Tarasy Zamkowe w Lublinie. Bardzo popularne były też galerie handlowe zlokalizowane przy dworcach, jak Avenida w Poznaniu, Galeria Katowicka i Złote Tarasy. Jednak we wszystkich tych przypadkach, było to i tak zaledwie połowa normalnego ruchu. 

Trudno było przewidzieć jak na ponowne otwarcie centrów handlowych zareagują Polacy. Sanitarne ograniczenia oraz niepokój związany z przebywaniem w miejscach publicznych mogły zaowocować niską odwiedzalnością po otwarciu. Wiele sieci wypowiedziało umowy galeriom, w tym Empik, który tłumaczy swoją decyzję spodziewanym spadkiem popularności centrów handlowych. I rzeczywiście, 4 maja ruch w galeriach był niewielki. 

Pytanie, kiedy i czy w ogóle nastąpi znaczący wzrost? Może tak przyzwyczailiśmy się do zakupów online, że nie będziemy chcieli ryzykować wizytami w galeriach jeszcze przez wiele miesięcy? Pandemia mocno zmienia nasze zwyczaje zakupowe i preferencje, dlatego właściciele biznesu muszą szczególnie monitorować zachowania klientów i trendy na rynku. 

Dlatego placeme stworzyło darmowy panel dla działających stacjonarnie biznesów, który umożliwi im obserwowanie dzień po dniu, w jakim tempie klienci wracają do galerii. Właściciele sklepów będą mogli monitorować wzrosty lub spadki liczby klientów w galeriach na poziomie całego sektora, a także we własnych miejscach sprzedaży. Dzięki temu dowiedzą się jak szybko rynek będzie wracał do normalności i zrozumieją czy i kiedy opłaca im się otwierać swoje punkty w centrach handlowych lub czy całkowicie wycofać się z sprzedaży w tym kanale. Panel dostępny jest pod adresem trendy.placeme.pl

Poniżej zamieszczamy kilka statystyk obrazujących natężenie ruchu w pierwszym dniu ponownego otwarcia galerii.

TOP 10 GALERII O NAJWIĘKSZYM RUCHU

galerie handlowe
Źródło: Placeme

MIASTA W POLSCE

Stosunkowo najbardziej za zakupami tęsknili Łodzianie.  Tamtejsze centra handlowe odzyskały 53% ruchu z czasów przed pandemią. 

Placeme
Źródło: Placeme

WARSZAWA

Przyglądając się samej stolicy, widzimy że najchętniej wracaliśmy do galerii Wola Park. Wzrost był o ileś % większy niż w pozostałych centrach handlowych Warszawy. 

Placeme
Źródło: Placeme

„Codzienne informacje na temat trendów zachowań klientów pozwalają trzymać rękę na pulsie i szybko reagować. Jest to szczególnie ważne dla firm, których los zależy od zrozumienia przyczyn takiej a nie innej dynamiki sprzedaży po ponownym otwarciu. Nasza technologia pozwala im mieć jasny pogląd całego rynku i szybko podejmować strategiczne decyzje” – mówi Hubert Guzera, CEO placeme.

W darmowym panelu placeme przedsiębiorcy (i nie tylko!) mogą na bieżąco monitorować zmiany natężenia ruchu ludzi wraz z cofaniem rządowych restrykcji w dowolnie wybranych 3 adresach -> https://trendy.placeme.pl/

O placeme

Placeme to startup powstały w 2017 roku, który zajmuje się dostarczaniem największym firmom na polskim rynku (m.in. PKO BP, Dino, Carrefour, P&G) informacji i gotowych wniosków na temat lokalizacji i klientów, na podstawie swojego zbioru paruset gigabajtów danych, w tym danych mobilnych z telefonów komórkowych. Nasza platforma wspomaga wybór miejsc pod nowe sklepy, kampanie OOH i działania przedstawicieli handlowych, pomagając naszym klientom zaoszczędzić miliony na optymalizacji  marketingu i inwestycji.

Więcej publikacji na temat technologii i centrów handlowych