Sodexo zastępuje plastikowe opakowania bardziej zrównoważonymi odpowiednikami

Sodexo

Zobowiązanie do wycofania plastiku w 5 kategoriach produktów ze wszystkich jednostek Sodexo w Europie do 1 marca 2021 r. to kamień milowy w zakresie priorytetowego traktowania alternatyw dla tworzyw sztucznych. Zakres decyzji firmy wyprzedza obowiązek wynikający z prawodawstwa europejskiego. 

Sodexo wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku, zastępując je wyłącznie drewnianymi, papierowymi, kartonowymi bądź wykonanymi z włókien słomkami, talerzami, sztućcami czy mieszadełkami. Tym samym, Sodexo stało się największym podmiotem z branży cateringowej w Europie, który podjął takie zobowiązanie. Firma wyprzedza obowiązek prawny, który zostanie nałożony przez dyrektywę Unii Europejskiej ws. jednorazowych tworzyw sztucznych, wchodzącą w życie 1 lipca tego roku.

W Polsce Sodexo wycofało plastikowe artykuły jednorazowego użytku z ponad 40 restauracji. W pierwszej kolejności z użycia wycofanych zostało 5 kategorii produktów: plastikowe sztućce, talerze, mieszadełka, słomki i torby. W kolejnym etapie firma planuje zrezygnować z opakowań styropianowych i PLA na rzecz produktów wykonanych w 100% z papieru lub pulpy trzcinowej.

Monika Bentkowska, Country President Sodexo Polska mówi:

“Obsługując ponad 100 milionów konsumentów na całym świecie, mamy świadomość roli,
jaką odgrywamy w globalnych staraniach na rzecz ograniczenia stosowania tworzyw sztucznych w życiu codziennym. W ofertach dla klientów, jak i w całej naszej działalności, stosujemy podejście oparte na gospodarce zrównoważonej, dbając o to, aby wszystkie  odpady mogły być ponownie wykorzystane, dzięki czemu nic się nie marnuje. Losy planety, jak i dostęp do zasobów naturalnych nie są nam obojętne, dlatego z myślą o przyszłych pokoleniach, konsekwentnie realizujemy przyjętą przez naszą firmę politykę zrównoważonego rozwoju. Wyeliminowanie użycia plastiku jest jednym
z bardzo istotnych elementów tej strategii”.

Firma Sodexo stopniowo wycofuje również pozostałe zapasy artykułów plastikowych z jednostek w całej Europie. W przypadku klientów z segmentu Ochrony Zdrowia i Seniorów, u których alternatywy dla tworzyw sztucznych nie zawsze są odpowiednie ze względów sanitarnych lub bezpieczeństwa, Sodexo będzie ograniczać wykorzystanie plastikowych artykułów jednorazowego użytku do minimum.

Sodexo współpracuje także z lokalnymi władzami, dostawcami i partnerami, identyfikując możliwości w zakresie zastosowania materiałów wielokrotnego użytku i zwiększenia poziomu recyklingu w jednostkach. W przypadku pozostałych plastikowych elementów używanych w gastronomii, takich jak: pojemniki kuchenne, opakowania na jedzenie na wynos, kubki i pokrywki, firma kontynuuje poszukiwania zrównoważonych alternatyw.

Zmniejszanie zależności od plastiku jednorazowego użytku to część pozytywnego wpływu,
a zarazem wartość dodana, jaką oferujemy naszym partnerom biznesowym.

Zobacz także: Rewolucyjny projekt w Polsce. Sztuczna inteligencja pomoże biurowcom – REDD kończy kluczową fazę badań nad projektem Space AI

 

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług podnoszących jakość życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon w 1966 roku jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 64 krajach świata, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowej obsługi
nieruchomości (Sodexo On-site Services), w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych (Sodexo Benefits & Rewards Services) oraz w zakresie kompleksowych usług osobistych i domowych (Personal & Home Services), obsługując każdego dnia 100 milionów konsumentów na całym świecie. Sodexo zapewnia klientom zintegrowaną ofertę opracowaną na podstawie ponad 50-letniego doświadczenia z uwzględnieniem m.in. usług gastronomicznych, usług recepcji i concierge, usług sprzątania, zarządzania technicznego nieruchomościami, zarządzania miejscem pracy, rozwiązań motywacyjnych dla pracowników, usługi pomocy domowej i opieki nad bliskimi. Sukces i wydajność Sodexo opiera się na niezależności, zrównoważonym modelu biznesowym oraz zdolności do ciągłego rozwoju i zaangażowania pracowników na całym świecie.

Firma Sodexo jest notowana na CAC Next 20, ESG80, FTSE 4 Good i DJSI.

Więcej informacji na: www.sodexo.com

W Polsce Sodexo od ponad 25 lat jest liderem w dziedzinie kompleksowej obsługi nieruchomości i największą firmą FM o zasięgu ogólnopolskim. Usługi Facility Management (FM) świadczy w ponad 200 obiektach, a wsparcie mobilne udziela ponad 1000 obiektom w Polsce. Prowadzi 40 restauracji pracowniczych, świadczy usługi cateringowe – w tym: catering klasy premium jako Sodexo Prestige. Wspiera firmy w bezpiecznym powrocie do biznesu w „nowej rzeczywistości” w ramach programu „rise with Sodexo” . W portfolio stałych klientów ma wiele ikonicznych brandów z branż m.in.: przemysłowej, FMCG, farmaceutycznej i technologicznej.

Więcej informacji na: www.pl.sodexo.com