W tym roku klienci rozłożyli przedświąteczne zakupy w czasie – odwiedzalność utrzymuje się na podobnym poziomie od otwarcia galerii po listopadowym lockdownie
Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w trzecim tygodniu grudnia była niższa o 29 proc. Klienci świadomie i rozważnie planują zakupy. Mimo okresu świątecznego, ich wizyty rozkładają się równomiernie i bezpiecznie w ciągu całego tygodnia.
- W trzecim tygodniu grudnia (14-20.12) odwiedzalność galerii handlowych była niższa o 29% od tej odnotowanej w analogicznym tygodniu w 2019 r.
- Działania informacyjne i edukacyjne na temat bezpiecznych zakupów PRCH oraz centrów handlowych przynoszą z efekty. Klienci odpowiedzialnie podeszli do planowania zakupów świątecznych i tzw. footfall w poszczególne dni rozłożył się równomiernie na poziomie ok. 70 proc.
- Najpopularniejszym dniem była sobota, kiedy odwiedzalność była niższa o 26 proc.
w porównaniu do analogicznego dnia roku poprzedniego. - Klienci chętnie skorzystali także z możliwości zakupów w dodatkowym dniu weekendu –
w niedzielę handlową odwiedzalność wyniosła 68 proc.
Dane zebrane przez Polską Radę Centrów Handlowych pokazują, że średni tygodniowy footfall w trzecim tygodniu grudnia jest o 29 proc. niższy w odniesieniu do tego samego okresu ubiegłego roku, podobnie jak tydzień wcześniej (7-13.12). Odwiedzalność w poszczególne dni tygodnia była wyrównana i wyniosła ok. 70 proc., z wyjątkiem soboty, kiedy była niższa o 26 proc.
„Regularnie dostarczamy przedstawicielom rządu dane i raporty świadczące o najwyższych standardach bezpieczeństwa stosowanych w galeriach handlowych oraz odwiedzalności, która jest znacznie niższa niż w ubiegłym roku i nie rośnie mimo zbliżających się Świąt. Świadczy to o odpowiedzialnym podejściu klientów do zakupów i nieodkładaniu ich na ostatnią chwilę. Poprzez szereg działań zapewniających bezpieczeństwo, edukację klientów i egzekwowanie obowiązujących przepisów udowodniliśmy, że możemy działać w czasie pandemii. Jesteśmy zaskoczeni decyzją rządu o trzecim lockdownie, który zarówno dla wynajmujących, jak i najemców może skończyć się trudnymi decyzjami dotyczącymi zmniejszania zatrudnienia oraz niemożności spłaty zobowiązań finansowych. Zwłaszcza, że właściciele galerii handlowych od początku pandemii są pozbawieni pomocy w ramach tarcz finansowych. Apelujemy też o pomoc dla branży – zarówno wynajmujących, jak i najemców” – podsumowuje Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.
Centra handlowe funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym, a ich personel od momentu wejścia do obiektu przypomina klientom o zasadach DDM – Dystans, Dezynfekcja, Maseczka. Bezpieczeństwo podczas zakupów w dużym stopniu zależy od zachowania kupujących, dlatego Polska Rada Centrów Handlowych aktywnie prowadzi kampanię Bezpieczeństwo – Kupuję To! #KupujęBezpiecznie pod honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii i przypomina konsumentom o zasadach bezpiecznych zakupów. Również pracownicy centrów handlowych stale zwracają uwagę kupującym, by stosowali się do wytycznych i zasad sanitarnych, reagowali na polecenia i korzystali ze wskazówek dotyczących zachowywania dystansu, dezynfekcji i noszenia maseczek. Galerie i sklepy na bieżąco monitorują liczbę odwiedzających, by dostosować liczbę klientów do obowiązujących obostrzeń.
***
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu i usług. Więcej informacji na https://prch.org.pl/pl/.
[…] Odwiedzalność obiektów handlowych w trzecim tygodniu grudnia niższa o 29 proc…. […]