7R inwestuje w ostatnią milę w Gdyni i rozwija zaplecze magazynowe na Pomorzu

Gdynia

Przez ostatnie dziewięć lat wolumen przeładunków w Porcie Gdynia wzrósł o 63%, co oznacza, że jego rozwój jest szybszy niż wzrost gospodarczy kraju w tym samym okresie. Od stycznia do października br. przeładowano tu ponad 20 mln ton towarów. Deweloper 7R rozpoczął właśnie budowę magazynu ostatniej mili sieci 7R City Flex – pierwszego obiektu logistycznego w Gdyni, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie portu i blisko centrum miasta. To strategiczna lokalizacja z uwagi na wzrost znaczenia transportu morskiego i intermodalnego w łańcuchach dostaw, które rozwijają się mimo pandemii i ograniczeń gospodarczych.

Deweloper 7R umacnia swoją pozycję na Pomorzu, dodając do portfela inwestycji ponad 14 000 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej w ramach 7R City Flex w Gdyni. Obiekt klasy A ma już kilku najemców, którzy docenili znakomitą lokalizację obiektu.  Bliskość portu Gdynia, który uznawany jest za Perłę Polskiej Gospodarki i wewnątrzeuropejskie centrum logistyczne, to jej kluczowy atut. Oddanie budynku do użytku zaplanowane jest w połowie 2021 roku.

W ostatnich latach rynek istniejącej powierzchni magazynowo-logistycznej w aglomeracji trójmiejskiej urósł ponad dziesięciokrotnie. Inwestycja 7R City Flex Gdynia jest częścią tego pozytywnego trendu, początkiem nowej jakości w tej części miasta i elementem większej całości nazwanej Doliną Logistyczną. Gospodarka to system naczyń połączonych. Nowo powstający magazyn pozytywnie wpłynie na otoczenie, a także stworzy nowe możliwości i rozwiązania dla innych sektorów gdyńskiej gospodarki, w szczególności dla branży TSL znajdującej się na krzywej wznoszącej. To z kolei przełoży się na nowe miejsca pracy – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, Wiceprezydent Miasta Gdyni.

Północ to strategiczna część Polski dla 7R. Tutaj firma postawiła swój pierwszy magazyn i z powodzeniem rozwija sieć obiektów big box, jak i magazynów miejskich 7R City Flex Last Mile Logistics. Wiele lat doświadczenia i doskonała znajomość lokalnego rynku to atuty dewelopera, który doskonale rozpoznaje potencjał regionu oraz kontynuuje ekspansję na nadmorskich terenach z bardzo dobrą lokalizacją, dostępem do portów oraz transportu intermodalnego.

Cieszę się, że w tym roku tak aktywnie działamy na Pomorzu. Niedawno wygraliśmy przetarg na zakup 20 ha gruntu w Gdańsku w bezpośrednim sąsiedztwie największego głębokowodnego terminalu na Morzu Bałtyckim – DCT Gdańsk. Aktualnie rozpoczynamy budowę strategicznej inwestycji, magazynu miejskiego, który jest odpowiedzią na rosnące wymagania rynku. Nasz City Flex będzie pierwszym magazynem na logistycznej mapie Gdyni, zlokalizowanym tak blisko portu i centrum miasta. Oprócz funkcji składowania, zapewni możliwość uruchomienia produkcji. Obiekt powstanie według najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa. Trwa proces jego komercjalizacji – mówi Maciej Krawiecki, Head of Leasing w 7R.

Zobacz także: Najwyższy na świecie hotel modułowy jest już w drodze ze Skawiny do Nowego Jorku

Generalnym wykonawcą 7R City Flex Gdynia jest Dekpol. To już kolejna wspólna realizacja tej firmy dla dewelopera 7R. Do tej pory partnerzy dostarczyli na rynek nowoczesne obiekty logistyczno-przemysłowe między innymi w Gdańsku, Krakowie, Sosnowcu i Tczewie.
Miejsca z potencjałem
Trójmiasto określane jest jako rynek wschodzący, siódmy pod względem nasycenia magazynami, o bardzo dużych możliwościach dalszego rozwoju. Region ten przechodzi transformację z lokalnego centrum logistycznego na ważny ośrodek w skali kraju. Wszystko dzięki rozbudowie portów oraz infrastruktury drogowej. Dostęp do autostrady A1, łączącej Północ z Południem Polski, oraz drogi ekspresowej S7, biegnącej w kierunku Warszawy i Krakowa, sprawia, że Pomorze zyskuje na znaczeniu na magazynowo-logistycznej mapie Polski. Rozbudowa portów i rosnące znaczenie handlu elektronicznego to dwa kolejne czynniki, jakie składają się na sukces Pomorza w branży TSL.
Obiekt 7R City Flex Gdynia zaprojektowany został przez wewnętrzny dział architektów dewelopera. Inwestycja zaplanowana jest tak, aby samochody wyjeżdżające w stronę Szczecina miały bezpośrednie połączenie z trójmiejską obwodnicą, co nie pozostaje bez znaczenia dla najemców planujących rozwój działalności logistycznej na północy kraju oraz wykorzystywanie tutejszej dobrze rozwiniętej logistyki morskiej i drogowej.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.