Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield skonsolidowała swoje warszawskie biura w nowo powstałym obiekcie The Warsaw Hub położonym przy Rondzie Daszyńskiego. Od 3 sierpnia pracownicy mogą już korzystać z wszelkich udogodnień i kreatywnych przestrzeni do pracy znajdujących się na powierzchni biurowej obejmującej blisko 2,5 tys. mkw. na dwóch piętrach budynku. Firma Cushman & Wakefield pełni również rolę zarządcy tego kompleksu.
The Warsaw HUB to jedna z największych inwestycji komercyjnych w Polsce, w ramach której powstały trzy budynki wysokościowe połączone ze sobą wspólnym podium oraz podziemnym pasażem handlowo-usługowym. Ten innowacyjny projekt, wychodzący poza ramy zwykłego kompleksu biurowego, opierający się na idei hubu, czyli węzła komunikacyjnego i funkcjonalnego, jest zlokalizowany na Woli przy Rondzie Daszyńskiego, w dynamicznie rozwijającej się części Warszawy, nazywanej nowym biznesowym centrum miasta.
Po fuzji, przez ostatnie sześć lat pracowaliśmy w dwóch lokalizacjach w Warszawie, dlatego najważniejszym celem zmiany siedziby było dla nas skonsolidowanie biznesu i umożliwienie zespołom, których kompetencje się uzupełniają, efektywniejszej współpracy. Istotne było również to, aby zapewnić naszym pracownikom jak najwyższej jakości, nowoczesne biuro, wspierające budowanie prawdziwej społeczności w oparciu o nasze kluczowe wartości. Chcieliśmy także zaprezentować niektóre, proponowane przez nas rozwiązania, w praktyce. Chciałbym podkreślić, że proces konsolidacji rozpoczął się już ponad dwa lata temu. Dzięki zaangażowaniu wielu osób, a przede wszystkim – dzięki profesjonalizmowi całego zespołu projektowego, udało nam się stworzyć i zrealizować projekt biura, które będzie odpowiadać wszystkim naszym obecnym i przyszłym potrzebom i z którego wszyscy będziemy mogli być dumni – mówi Krzysztof Misiak, Head of Cushman & Wakefield Poland.
W procesie, który rozpoczął się długo przed przeprowadzką do nowej siedziby, kluczowe znaczenie miał pierwszy etap przygotowań – warsztaty z pracownikami i menedżerami oraz gromadzenie informacji na temat wszystkich procesów biznesowych i potrzeb poszczególnych działów i osób. Zespół zajmujący się strategią miejsca pracy (workplace strategy) zorganizował liczne spotkania z pracownikami, które pozwoliły zdefiniować najważniejsze oczekiwania, zarówno w kwestii designu, jak i potrzeb dotyczących wyposażenia stanowisk pracy (np. biurka z regulacją wysokości). Przeprowadzenie szczegółowych badań, dotyczących użytkowania powierzchni w poprzednich lokalizacjach, dało natomiast konkretną informację na temat rzeczywistego wykorzystania stanowisk pracy, które wynosiło od 59% do 79%. Wszystkie podjęte na pierwszym etapie działania pozwoliły na dokładne określenie potrzeb całej organizacji oraz wskazanie rozwiązań sprzyjających rozwojowi firmy w przyszłości.
Ten sam proces, który oferujemy naszym klientom, polegający na zrozumieniu mechanizmów wewnątrz organizacji oraz weryfikacji potrzeb pracowników, był wstępem do prac projektowych nad naszą nową powierzchnią biurową. Menedżerowie i pracownicy wzięli udział w serii warsztatów, dzięki którym mogliśmy zdefiniować ich oczekiwania i wypracować najlepsze rozwiązania, które będą wspierać nasz biznes. Dzięki przeprowadzonym badaniom i dogłębnej analizie stylów pracy, udało nam się zaproponować funkcjonalne i atrakcyjne rozwiązania, które stanowiły wytyczne dla całego zespołu projektowego – mówi Aleksander Szybilski, Associate, Workplace Strategy, Cushman & Wakefield.
Znając oczekiwania pracowników i posiadając już dane pozwalające na określenie potrzebnej powierzchni biurowej, zespół reprezentacji najemcy w dziale powierzchni biurowych Cushman & Wakefield mógł w końcu przygotować short-listę budynków i rozpocząć negocjacje z deweloperami, którzy dysponowali inwestycjami wpisującymi się w ustalony wcześniej brief.
W realizację przedsięwzięcia zaangażowane były również działy Project & Development Services, który był odpowiedzialny za zarządzanie projektem i kosztami, włączając w to przetarg na biuro architektoniczne, a także: dział administracji, HR, marketing i komunikacja oraz IT.
Ostrzegano mnie, że prowadzenie projektu „dla siebie” będzie ogromnym wyzwaniem, ale prowadzenie projektu w czasach pandemii… tego nikt się nie spodziewał. Opóźnienia w dostawach, zmniejszenie liczby pracowników i obostrzenia sanitarne na budowie, ograniczenia odbiorów, cięcia budżetowe – to wszystko znacznie skomplikowało cały proces. Jednak dzięki doświadczeniu i zaangażowaniu całego zespołu, mogliśmy w założonym terminie oddać naszym kolegom nowoczesne, funkcjonalne i efektowne biuro – mówi Mariola Bitner, Associate, Project & Development Services Cushman & Wakefield.
Nowa siedziba Cushman & Wakefield jest jednym z najnowocześniejszych biur firmy w regionie EMEA. Została zaprojektowana i wykonana zgodnie z wymaganiami certyfikatu WELL – z dbałością o każdy detal oraz najwyższą jakość wykorzystywanych materiałów i wyposażenia. Pracownicy będą mogli korzystać m.in. z „Power Roomu”, czyli mini-siłowni, „Relax Roomu” wyposażonego w fotel do masażu, „Yoga Roomu”, pokoju rodzica z dzieckiem oraz maszyn vedingowych ze zdrową żywnością. Do dyspozycji pracowników będzie także duża kantyna utrzymana w kafeteryjnym klimacie oraz takie udogodnienia jak prysznice czy żelazko. Komfortowe korzystanie z powierzchni biurowej zapewniają nowoczesne stanowiska do pracy indywidualnej, przestrzenie do pracy projektowej z niskimi i wysokimi stołami, wyciszone budki telefoniczne oraz ponad trzydzieści sal spotkań.
Nowe biuro firmy Cushman & Wakefield charakteryzuje wyjątkowy design. W części przeznaczonej dla pracowników, sale spotkań wyróżniają się elementami wykończenia nawiązującymi do ich nazw związanych z naturą, np. Spring, Summer, Volcano, Hurricane, Forest. Natomiast w części dedykowanej klientom, design sal inspirowany jest ikonami Warszawy, wybranymi przez pracowników na etapie przygotowywania projektu. Znajdują się tam: Wars, Sawa, Rotunda, Belweder, Victoria oraz Bristol.
Nowa, warszawska siedziba Cushman & Wakefield jest utrzymana w duchu koncepcji Six Feet Office. Zautomatyzowane systemy rezerwacji sal, czujniki ruchu i wskaźniki zajętości pomieszczeń nie tylko ułatwiają znalezienie wolnej przestrzeni, ale też pomagają dbać o bezpieczeństwo pracowników. W biurze zastosowano nowoczesne systemy audio-video oraz rozwiązania technologiczne, pozwalające na prowadzenie spotkań grupowych oraz udostępnianie ich online. Ergonomię stanowiska pracy gwarantują elektryczne biurka pozwalające na dostosowanie wysokości mebli do wzrostu pracownika oraz umożliwiające pracę na stojąco. Każde z nich zostało wyposażone w dwa duże monitory.
Za stworzenie koncepcji funkcjonalnej, designu i opracowanie projektu architektonicznego nowego biura odpowiedzialna była firma Massive Design, która wspierała Cushman & Wakefield na każdym kroku powstawania jednego z najbardziej oczekiwanych projektów tego roku.
Zaprojektować biuro ludziom, którzy wszędzie byli i wszystko, co się dzieje na rynku biurowym widzieli, to chyba jedno z większych wyzwań projektowych. Tym bardziej jesteśmy zadowoleni z tego, że już od początku procesu znaleźliśmy wspólny język i nić porozumienia. Ta przestrzeń jest stworzona dla ludzi i ich współczesnego stylu pracy, dla tak zwanych „creative collisions”, dla lepszej współpracy. I nie chodzi tu tylko o centralnie zlokalizowane świetne strefy wspólne z pięknym widokiem na centrum Warszawy, ale i o wszystkie pomniejsze enklawy, czy salki, które mogą służyć zarówno introwertykom, jak i ekstrawertykom. Po prostu przestrzeń dla wszystkich – podsumowuje Konrad Dowejko, Design Director w Massive Design.
The Warsaw Hub to trzy budynki: 86-metrowy obiekt hotelowy oraz dwie 130-metrowe wieże biurowe, które połączyło wspólne pięciokondygnacyjne podium. Na powierzchni 113 tys. mkw. znajdą się najwyższej klasy przestrzenie biurowe i coworkingowe, centrum konferencyjne, hotele, lokale handlowo-usługowe, klub fitness oraz centrum współpracy startupów i korporacji. Inwestycja oferuje swoim najemcom liczne nowoczesne rozwiązania – m.in. dostęp do budynku i nawigację za pomocą smartfonu, system rozpoznawania samochodów w podziemnym parkingu czy stacje do ładowania pojazdów elektrycznych.
O Cushman & Wakefield
Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 53 tysiące pracowników w 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2019 roku jej przychody wyniosły 8,8 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.cushmanwakefield.com lub na Twitterze: @CushWakeCE
Więcej publikacji na temat na temat biurowców tutaj.