Colliers po raz drugi wyróżniony tytułem „Inwestor w Kapitał Ludzki”

Colliers Inwestor w Kapitał Ludzki
Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzająca Colliers International w Polsce

Zmiana modelu funkcjonowania i stylu pracy w ostatnich dwóch latach stanowiła duże wyzwanie dla większości firm, szczególnie pod względem zarządzania zespołami rozproszonymi i spójnością kultury organizacyjnej. Dzięki pozytywnej informacji zwrotnej od pracowników Colliers już po raz drugi otrzymał tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki”, przyznawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory. To dowód na to, że czas wyzwań może być również czasem rozwoju dla organizacji.

Tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki” jest przyznawany na podstawie wyników ankiety zaangażowania pracowników. Badanych jest kilka obszarów: możliwość rozwijania kompetencji zawodowych, relacje z innymi pracownikami i przełożonymi, komunikację w firmie, poziom satysfakcji i zaangażowanie pracowników, ich skłonność do rekomendacji organizacji jako pracodawcy oraz jako dostawcy produktów czy usług, możliwości rozwoju i inne obszary. Wysokość osiągniętych wskaźników pokazuje, na ile firmie udało się zbudować środowisko pracy  odpowiadające na potrzeby pracowników.

– To dla nas niezwykle cenne, że w momencie, gdy wiele firm boryka się z wyzwaniami pandemicznej rzeczywistości, pracownicy pozytywnie oceniają pracę w naszej organizacji. Tytuł ten jest dowodem na to, że nasze działania na rzecz pracowników, zaadresowanie różnych problemów, szukanie ich rozwiązań, są doceniane i przynoszą wymierne efekty. Przede wszystkim w postaci zadowolenia i zaangażowania pracowników, którzy po prostu czują się u nas dobrze – mówi Monika Rajska-Wolińska, Dyrektor Generalna Colliers na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Sytuacja, w której cały zespół zmuszony jest przejść na pracę zdalną, wymaga podjęcia dodatkowych działań mających na celu utrzymanie więzi w zespole. Colliers organizował regularne, krótkie spotkania, w czasie których pracownicy mogli podzielić się swoimi emocjami i doświadczeniami. Wideoczaty stały się z czasem platformą do wymiany wiedzy, rozmowy o biznesie i jego przyszłości w zmieniającym się świecie.

– Wsłuchanie się w uczucia zespołu było równie ważne, co zadbanie o stronę biznesową. Dzięki zaangażowaniu kadry menadżerskiej i pracowników dbaliśmy o swoje samopoczucie, wspieraliśmy się wzajemnie w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, tym samym budując bliską relację opartą na zaufaniu – mówi Agata Błaszkiewicz, Senior Dyrektor ds. HR i Administracji w Colliers.

Nieoceniona jest w tej sytuacji rola liderów, na których barkach spoczywał największy ciężar utrzymania zaangażowania i spójności zespołów, i jak widać, doskonale poradzili sobie z tym wyzwaniem. Ten tytuł i wyniki naszej ankiety to podziękowanie za ich wysiłek i zaangażowanie.

Colliers poza stałą i otwartą komunikacją wewnętrzną kładzie nacisk również na rozwój kompetencji pracowników, oferując bogatą ofertę szkoleń dostępnych na dedykowanej platformie Colliers University i w ramach różnych programów rozwojowych. Do wyboru są szkolenia branżowe, ale również z zakresu kompetencji miękkich, psychologii czy zarządzania zespołem. Firma zareagowała również na potrzeby pracowników związane z obecną sytuacją, wprowadzając szkolenia z zarządzania czasem, organizowania pracy zdalnej, godzenia ról czy dbania o zdrowie psychiczne i fizyczne, swoje i bliskich.

– Nawet w momencie wybuchu pandemii i przejścia na pracę zdalną nie przerwaliśmy działań budujących wspólnotę naszej firmy, właśnie po to, by zachować komfort i poczucie bezpieczeństwa pracowników. W organizacjach, dla których najważniejszym kapitałem są ludzie, dbałość o stworzenie środowiska, w którym mogą oni realizować swój pełny potencjał, jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces firmy – mówi Agata Błaszkiewicz.

Firma stale rozbudowuje programy rozwojowe dla pracowników i dba o ofertę benefitów, nie poprzestając na zapewnieniu prywatnej opieki zdrowotnej czy udziału w programie Multisport. Jednym z kluczowych elementów polityki Colliers jest wsparcie dla pracowników z dziećmi, którzy mogą liczyć na dodatkowe 6 dni wolnych na dziecko w ciągu roku, a także możliwość przyprowadzenia do biura swojej pociechy w sytuacji awaryjnej. Organizacja oferuje także 3 miesiące pełnopłatnego etatu o mniejszym wymiarze godzinowym dla kobiet w ciąży.

– Staramy się podążać z duchem czasu, a nawet wyznaczać trendy. Takie podejście pomogło nam sprawnie uporać się z wyzwaniami związanymi z pandemią COVID-19. Od lat stawiamy na elastyczność, oferując pracownikom możliwość pracy zdalnej, dostęp do firmowego sprzętu mobilnego i odpowiednio przystosowanej infrastruktury informatycznej. Techniczne zaplecze to jedno, najważniejsze jest jednak zadbanie o zespół i wypracowanie wzajemnego zaufania między pracownikami wszystkich szczebli. Firmę tworzą ludzie, zgrany team, który lubi ze sobą przebywać i rozmawiać – to on stanowi filar biznesu, stanowi też filar Colliers – dodaje Monika Rajska-Wolińska.

Zobacz także: Colliers: 2021 r. we Wrocławiu pod znakiem rosnącego popytu na nowe biura

O Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) jest wiodącą firmą oferującą szeroki wachlarz usług najwyższej jakości na rynku nieruchomości oraz zarządzanie inwestycyjne. Działając w 62 krajach, ponad 17 000 specjalistów współpracuje w celu maksymalizacji wartości nieruchomości dla najemców, właścicieli i inwestorów. Przez ponad 27 lat nasz doświadczony zespół liderów, posiadający znaczne udziały w firmie, zapewnił naszym akcjonariuszom roczny zwrot z inwestycji w wysokości blisko 20%. Z rocznymi przychodami firmy na poziomie $4,1 mld oraz aktywami w zarządzaniu o wartości ponad $50 mld, maksymalizujemy potencjał nieruchomości i przyspieszamy sukces naszych klientów i pracowników. Dowiedz się więcej na corporate.colliers.com, lub śledź nas na Twitterze @Colliers i LinkedInie.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.